دوازده پیشوا در ادیان - معجزات قرآن -ولایت در قرآن --- نوره قرآن - UNREGISTERED VERSION

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
Go to content

Main menu:

دوازده پیشوا در ادیان

a href="http://www.peirovan.ir" target="_blank">
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

به دلیل اهمیت فوق العاده زیاد این مبحث در این صفحه جدا از سوالات پر تکرار پاسخ میدهم

با سلام و عرض ادب سوالاتی درباره مباحث قبلم ازم پرسید شد که 3تاشو مهم میدونم و بدلیل اهمیتشون صلاح دونستم پاسخمو نشر بدهم.در بحثی که داشتم  عزیزی می گوید درست میفرمایید که اکثر پیامبران بعد حدود30تا 40سال زندگی و بدلیل کنترل نفسانی و تقوایی بالا به مقام نبوت رسیدن.ولی میگویند پیامبرانی هم بودن که در سن پایین تر به مقام نبوت رسیدن و جواب بند درین زمینرو خواستن.در پاسخ عرض کنم که تعدادشون بسیار بسیار اندک هست و بکل در اکثر امورات عالم استثنائاتی وجود دار.که خودش پندیس برای پند گیران.و با مثالی حق مطلب رو بیان میکنم. در قدیم اکثرا پسرها شغل و رویه زندگی پدر رو دنبال میکردن.حالا اگر پسری پدر بسیار مومن و خوبی داشت باش و هم خولقا و هم خلقا بسیار به پدر نزدیک باش و سالها تحت تربیت چنین پدری باش.بدون شک این پسر خلف به مقامات پدر خواهد رسید.پس هیچ تعجبی ندار که پیامبری که پدرشم پیامبر بود قبل 30یا 40سال زندگی به مقام پیامبری  برسه.و جای بهانه و تعجب ندار.بازم تاکید میکنم تعدادشون بسیار کم.حتی هستند اطراف ما افرادی بدون پدره اصلح ولی بخاطر ظرفیت و  لیاقتشون خود خداوند قیوم و وکیل و دوستشان میشود.که چه بی همتا دوست و وکیلیست(حسبنلله و نعمل وکیل).سوال بعد اینکه میپرسن عزیزان فرق امامت و نبوت چی؟که بطور مفهومی و کوتاه عرض کنم که مقام امامت بمراتب بالاتر. چون اکثر پیامبران فقط پیام رسان یک قبیله یا یک ملت و امت خاص بودن و رسالتشون برای همون گروه بود و وظیفه و ماموریت تشکیل حکومت و اجرای احکام و عدالت الاهی رو نداشتن و فقط دریافت کنند و بیان کننده فرامین الاهی بودن.و فقط پنچ پیامبر الولعظم بودن که رسالت برای تمام عالمیان یعنی تمام امتهای جهان چه از نوع انس و چه جن داشتن و  علاوه بر دریافت وحی یعنی نبوت و بیان وحی  یعنی رسالت ماموریت تشکیل حکومت و اجرای احکام الاهی یعنی امامت رو هم داشتن. یعنی دارای مقام امامت بودن....و بعد پیامبر خاتم ص دیگر ظرفیت بشر به حدی رسید بود که از وحی بی نیاز بود.پس دو مرحله نبوت و رسالت بر مبنای حکمت الاهی پایان یافته بود.و 12 امام معصوم وظیفه استحکام بخشیدن به پایهای دین الاهی و اجرای احکام و حدود و عدالت الاهی رو داشتن و توسط القائات الاهی یاری میشدند.و عزیزانی هم درباره بحثی که درباره ظواهر و مناسک دین داشتم میگویند ما عقیده قلبی داریم بخدا و دینش ولی حال انجام مناسک دین رو نداریم.در جواب عرض کنم عزیزان من همونطور که عرض کردم ظواهر دین یعنی انجام مناسک عبادی بدلیل نور و انرژی روحانی ای که به انسان میدن اولین و مهمترین عامل دور شدن شیاطین و خاموشی موقت نفس اماره هستن و علاوه بر این باعث میشن مرتب به مخلوقات یاداوری بشه که  هدف زندگی دنیا وصال اوست و تمام کردار و گفتارمون به هدف وصال او و برای او باید باشد.چون نوع بشر ذاتا مرتب نیاز به یاداوری و تذکر دار.بطور مثال همه انسانها مرگو کاملا درک میکنند و یقین دارن مرگی وجود دار و یقین دارن زندگی دنیا فانی هست.ولی فقط همون یکساعتی که تو قبرستان هستن قلبشون میلرزه و یاد مرگ میکنن و با اینکه یقین دارن مرگ وجود دار ولی بعد خروج از قبرستان بازم غافل میشن و به گناهان قبلیشون ادامه میدن.پس این نشون مید یقین داشتن اصلا کافی نیست بلکه مرتب بیاد مرگ بودن لازمه. یعنی ذکر و یاداوری برای نوع بشر از عقیده و یقین هم بسیار لازم تر و واجبتر.برای همین نماز که بالاترین ذکرهاست هرروز بر بشر واجب شد و تمام مناسک و اذکار الاهی یا ذکر زبانی هستن یا ذکر عملی یا ترکیبی از هردو.و برای تذکر و یاداوری به انسان هستن.و اگر یاداوری و ذکر مداوم نباشه اصلا عقیده تاثیر و تسلطی بر نفس انسان ندار.و رذایل اخلاقی هم برهمین قائده هست انسانها بطور فطری یقین دارن و میدونند و درک میکنند غیبت بده تهمت بد دروغ بد و کلیه رذایل اخلاقی بد ولی بازم اکثرا انجام میدن.و ترکش فقط با توجه الاهی که حاصل اذکار الاهی زبانی و عملی هست حاصل میشود.. ولی بعضی افراد با اینکه  مومن هستند و اهل نماز روزه زیارات ادعیه و خیرات هستند ولی نفسشون هنوز کاملا در اختیارشون نیست.و ابایی از غیبت تهمت بدگویی و...ندارند.و این دست مومنین باید بدانند یقینا آزمون اصلیشون که ضریبش از اعمال دیگشون خیلی بالاتره همون تسلط کاملتر بر نفسشون برای پاک کردن رذایل باقی موند بر نفسشون قبل فرا رسیدن زمان ملاقات با حضرت عزرائیل علیه سلام و تسلیم روح بوجود مبارکش هست.و راحلشم همون دوام بر ذکر هست.به این صورت که اگر مثلا اهل غیبت(یا هر رذیله اخلاقی دیگری) هستند بروند تمام آیات و احادیث مربوط به نکوهش غیبت رو بخوانند و یادداشت بردارند و مرتب بعد نمازهای یومیه و شبانشون بر نفسشون بخوانند.و این رو بدانند هیچ بشری به هیچ درجه ای از سلوک الا لله نرسید مگر با تداوم بر اذکار الاهی.در سوال بعد عزیزی می پرسد چرا بعضی مطالبی که میخونیم یا میشنویم حس میکنیم به قلبمون میشینه.در جواب کوتاه عرض کنم که چون فرشتگان مراقبتون صحت اون کلام رو تایید میکنند و باعث میشه احساس کنید بر قلبتون می نشینه.حقیقتا قلب دریجه اتصال به عالم ملکوت هست وکلید دارش فرشتگان هستند خیلی مراقب باشیم کلید قلبمون رو به شیاطین ندهیم.بعضی انسانها مطلب حقی وقتی گفت میشه چون قلبشون سیاه نیست و فرشتگان هنوز برقلبش تسلط دارند مطلب حق برقلبش بطور موقت مینشینه ولی تاثیرش گذراست دلیلشم اینکه چون قلبشون خالص و دربست در اختیار ملائک الاهی نیست بلکه شیطونکی هم بخشی از قلبش رو در اختیار دار و کلید دار بخشی از قلب شد.توصیه میکنم مداومت شود بر سلام دادن بر پیامبران و اولیا و فرشتگان الاهی.به این صورت که در طی شبانروز مدام هروقت توانستند گفته شود( پناه میبرم به خداوند از شر شیاطین و سلامو درود خداوند بر تمام پیامبران و اولیا و فرشتگان الاهی و رحمتلله و برکاتو)بسیار نافذ هست.در نشر کوشا باشید.یا حق(توصیه میکنم برای درک بیشتر مباحثم در بخش عرفان ناب رو مطالعه فرمایید)

عزیزانی از برادران اهل سنت خاستار دلایل و توضیحات بیشتری درباری مبحث امامت  بودند.و بدلیل اینکه توضیحات بنده برای 3نفر از 4نفرشان بگواهی خودشان موثر واقع شده.صلاح میدانم توضیحاتم رو در 3بخش بصورت خلاصه  در سایتم قرار دهم.اول از توضیح کاملتر درباری حدیث معروف دوازده خلیفه(جانشین) که  پیامبر  اکرم فرمودند شروع میکنم تا به دلیل و حجت اصلی یعنی آیات قرآن برسم که بخش سوم بحثم میباشد.که بسیار مهم هم میباشد.1.در حدیث دوازده خلیفه پیامبر عظیم شان اسلام میفرمایند این دین عزیز اسلام پابرجاست تا این دوازده نفر حکومت کنند.(صحیح مسلم(از کتب اهل سنت)-جلد9-صفحه333و337) خوب بطور واضح مشخص است که تعداد خلیفهایی که برادران اهل سنت به آنها معتقدند هر طور که حساب کنیم از 12عدد بسیار بیشتر میشود.و نکته مهم تر اینست که هیچ کدوم از آن خلیفها زنده نیستند ولی اسلام پابرجاست.و بدون شک از اون دوازده نفر یکیشان باید در قید حیات باشد.پس بطور واضح این حدیث پیامبر اکرم منطبق با عقیده شیعه است  که معتقد به آن دوازده  امام همام که حجت و خلیفة خدا بر روی زمین هستند میباشد.که دوازدهمین نور ازین تسبیح دوازده گانه  همچنان حجت و خلیفة خدا بر روی زمین است و فعلا از نظرها پنهان است و در آخرو زمان به اذنلله ظهور خواهد کرد و با خلافت خود عدالت کامل را در سراسر جهان برقرار خواهد کرد و این عقیده  تمام ادیان الهیست.2.دلیل دوم  که واقعا نکته مهمیست اینست که واژه امام و امامت دوازده بار در قرآن تکرار شده و به اهمیت این تعداد تکرار در بخش سوم که مهمترین بخش مباحثم هست  اشاره میکنم.3.به اصلی ترین بخش میرسیم.هم یهودیت طبق آیه دوازده سوره مائده دارای دوازده  پیشوا و سرپرست برای یاری حضرت موسی چه در اواخر عمر چه بعد فوت ایشان بودند.که در آخر توضیحات مهمی در باری این آیه بیان خواهم کرد. و هم مسیحیت  دارای دوازده پیشوا و سرپرست برای یاری حضرت مسیح بوده است که به آنها 12حواریون گفته میشد که خود حضرت مسیح آنها را تربیت کرده بودند.که هم در قرآن بارها مثل آیه 111و112 همین سوره مائده و هم در خود انجیل بارها به12حواریون اشاره شده است.خوب به نکات بسیار مهم آیه 12 سوری مائده میرسیم.نکته بسیار مهم اول اینست که خداوند حکیم در آیه دوازدهم  بازم تاکید میکنم آیه شماره 12سوره مائده به بیان این مطلب که بنی اسرائیل دارای 12پیشوا بوده میپردازد و بدون شک خداوند حکیم با اینکار خواسته است تاکید بسیاری بر روی عدد 12 و اهمیت آن داشت باشد.وگرنه اگر قصد توجه و تاکید بر روی عدد12 نبود.خداوند میتوانست این آیه برگزیدن 12 پیشوا  برای یهود را در آیه 4یا8 یا هر آیه ای بغیر از 12 بیان کند.ولی خداوند حکیم با بیان این مطلب در آیه دوازدهم خواسته است توجه و تاکید زیادی بر روی عدد 12داشته باشد.که بدون شک حکمتهایی در این کار نهفته است.و همینطور که میدانیم بر مبنای معجزات عددی قرآن تعداد تمام آیات در هر سوره و کلمات و حتی حروف دارای حساب و کتاب بسیار دقیقی است.و اگر حکمت تکرار 12باریه  واژه امام در قرآن هم به حکمتهای قبل اگر اضافه کنیم به اهمیت فوق العاده  این امر میرسیم.نکته بسیار بسیار مهم و جالب دیگر اینست که این آیه 12 پیشوا برای یهودیت و هم آیات 111و 112 درباری حواریون در سوره مائده یعنی سوره امامت آمده  است.زیرا در این سوره در 2آیه بسیار مهم و واضح به ولایت و سرپرستی  امام علی ع اشاره میشود.اولین آیه که آیه 67 سوره مائده است که به وضوح برای  بیان واقعه عظیم غدیر خم نازل شده است که  وقتی پیامبراکرم  در روز هیجدهم ذیحجه به غدیر خم رسیدن باذنلله جبرئیل بر حضرتش نازل شد و آیه 67 سوره مائده را  در مورد نصب امیرمومنین(ع) بر پیامبر خواند. و هم آیه 55سوره مائده که خداوند میفرماید ولی شما خداوند است و پیامبر او و آنان که نماز را برپامیدارند و در حالت رکوع زکات میدهند.که بطور واضح خطاب خداوند بر علی ابن ابیطالب و فرزندان و تربیت شدگان مکتب اوست.(دلیل جمع بسته شدن) و بطور وضوح خداوند حکیم  با بیان آیات ولایت علی ابن ابیطالب در سوره مائده در کنار آیات 12پیشوای بنی اسرائیل و آیات حواریون بدون شک تاکید بر این امر فرموده است که اولین پیشوای دوازده گانیه اسلام علی ابن ابیطالب است و تاکید بر عدد 12 هم بر این امر است که این تعداد به مانند ادیان الهی  گذشته به دوازده ختم میشود.(تعداد حواریون هم در خود انجیل هم کتابهای مسحیت دوازده بیان شده است).و نکته مهم آخر هم اینست که طبق بیان قرآن هم 12 پیشوای یهودیان و هم 12حواریون هیچکدوم معصوم نبودند.چون تعدادیشون گمراه میشوند.برای همین امر پیامبر عظیم شان اسلام از خداوند میخواهد اهل بیت او را(12یاری دهندی دین او را) از هرگونه عیب وگناه پاک و مطهر بدارد.که پس از دعای پیامبر اکرم آیه تطهیر نازل میشود(احزاب33)(خداوند فقط میخواهد پلیدی وگناه را از شما اهل بیت دور کند وشما را کاملا پاک سازد)(توضیحات درباری اهل بیت (ع) را قبلا در کتاب ولایت در قرآنم بیان کردم) امیدوارم انشالله این مطلب فوق العاده مهم را با نکاتی که عرض کردم به بهترین و کاملترین و قابل درکترین حالت بیان کرده باشم

 
 

در ادامه بحث با برادران اهل سنت:خوب برادر من  شما که میگی منظور خداوند از بیانه  آیه 67 سوره مائده همون امر به رساندنه آیاته قرآن بمردمه فقط همین.پس داداشم به آنچه میگم خوب گوش کن. پیامبر که کل قرآنو از اول بعثتش بمردم میگفته.و این سوره مائده از سورهای آخره یعنی ترتیب نازل شدنش آخرای عمر پیامبر بوده یعنی حدود 99 درصده قرآن قبلش بر پیامبر نازل شده بود.و پیامبر همشو برای مردم بیان کرده بود.( قرآن یک ترتیب نزولی دار یک ترتیب قرآنی مثلا بعضی از سورهای کوتاه که آخر قرآن اومد مثل علق (اقرا بسم ربک الذی خلق) که اولین آیه و سوره نازل شدس ولی تو ترتیب قرآنی آخر قرآن قرار گرفته.اونم دلیلش بنظر بنده ترتیب اعجاز اعدادی قرآن.که تو کتابم توضیحشو دادم.) خوب پس سوره مائده و اون آیه 67 سوره که آخر عمر پیامبر نازل شده که جبرئیل از جانب خداوند میفرماید که آنچه بتو گفتیم به مردم بگو یعنی یک امری بغیر از آیات قرآنه.چون پیامبر کله قرآنو قبلا بیان کرده.یعنی اگر منظور صرفه بیان آیات قرآن بود باید این آیه بیست سال پیش نازل میشد یعنی همون اوایل بعثت حضرت..و در ادامه میفرماید اگر نگی رسالتت را به اتمام نرساندی.یعنی پس امر بسیار بسیار مهمیه که با وحهای دیگیه خداوند فرق داره بکل چون همچین خطابی قبلا بیان نشده بوده.و بعد در ادامه میفرماید ما تورا از شر مردم حفظ میکنیم.یعنی باز اینم تاکید بر این امر داره که موضوع خیلی مهمیه و قراره با این حرف موضوع خیلی مهمی روشن بشه و حقی از باطلی جدا بشه که خداوند و رسولش میدونن که این حرفه حق باعث تنش حتما میشه برای همین پیامبر کمی مضطربه و برای همین خداوندم میفرماید نترس بگو من حفظت میکنم.و تاریخ نزول این سوره در اواخر عمر پیامبر و هم زمان با واقع غدیر بوده که این واقعه هم در آخر عمر پیامبر اکرم بوده.

درضمن برادر من بعد از دقت بر آیه55 سوره مائده که خداوند بیان میکنه (سرپرست و ولی شما  تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آوردهاند.همانها که نماز را برپا میدارند و در حال رکوع زکات میدهند)که کامل و مشخص و واضح است منظور از زکات دهنده در رکوع حضرت علی ع است چون اینکار در قبل از نزول این آیه فقط توسط حضرت علی ع انجام شده بود. و هم با دقت به آیه67همین سوره که آیه غدیر است و برای انتساب حضرت علی ع به جانشینی پیامبر اکرم نازل شده که خداوند میفرماید.(ای پیامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است کاملاً به مردم برسان و اگر نکنی  رسالت او را انجام ندادهای و خداوند تو را از خطرات احتمالی مردم نگاه میدارد ) با توجه به این دو آیه متوجه شدم که دقیقا فاصله دو تا آیه با هم 12تا آیه است.و دقیقا معلوم خداوند به وسیله این فاصله گذاشتن با عدد 12 یعنی 67منهای55که میشه 12.و 12 هم که کد و نشانه  ولایت است.و خداوند خواسته با این کد گذاری(فاصله) انتساب دو آیه 55 و 67 را به علی ابن ابیطالب بیان کند.و مشهودتر نماید(در آیه 12 یه همین سوره مائده هم اشاره به 12 امام یهودیان شده).انشالله آنچه بیان کردم بر قلبت بنشیند

در ادامه مباحثم با برادران اهل سنت...جوابتونو تو کتاب ولایت در قرآنم دادم..دانلود کنید بخونید.بعدم بدونید تمام ادیان ابراهیمی دارای دوازده پیشوا  یعنی دوازده امام در زمان پیامبرشون و بعدش بودن.((تو سایتم بخش دوازده پیشوا و سوالات پرتکرار کامل جواب دادم))وقتی حضرت موسی و عیسی ع که تازه پیامبر آخرو زمان نبودن دوازده پیشوا  و امام یعنی پیشبرنده دین داشتن.پس یکدرصد شک نکن پیامبر اسلام که پیامبر آخرو زمان بودن و دیگ پیامبری بعدشون برای بشر نمیاد صددرصد باید دوازده پیشوا و امام بعد خودشون به امر الاهی داشت باشن.فقط با این تفاوت که این بار چون پیامبر اسلام پیامبره آخروزمانن پیشوا و امامای دین اسلام بعد پیامبرشون بر خلاف امامای یهودیت و مسیحیت باید عین پیامبرشون معصوم باشن معصوم بمعنی اینکه بین حق و باطل همیشه قدرت تشخیص حق و عمل بهشو داشته باشن.و وسوسه نفس و شیطان بهشون کارگر نباشه.چون دیگ دین الاهی جدیدی بعدشون نمیاد و بعد فوت پیامبر اسلام باید بتونن این دین رو پایدار و استوار کنن و ریشهاشو مستحکم کنن و مانع تحریفش بشن.اگر قرار بود بعد پیامبر اسلام امام و پیشوایی برای تثبیت و و تفسیر حق و کتاب خدا نباش در اون اوضاع آشوب اصلا بعد پیامبر اکرم اسلام حقیقی که پیامبر سالها براش اذیتها و خونه دلها خورد بود نابودمیشد و از بین میرفت.مثل دین یهودیت و مسیحیت که در حقیقت الان هیچ اصول و فروعی ندارن.چون تحریف و نابود شدن.یهودیان تندرو از همان تولد پیامبر و مخصوصا از بعد بعثتشون و ابلاغ علنی دین خدا اسلام نقشهای پیچیده برای نابودی شخص پیامبر و اسلام  کشیده بودن.و اگر خونه امام حسین علیه سلام  ثارلله  در کربلا بر زمین نمیریخت دین اسلام توسط نقشهای شیطانی که معاویه و یزید با اتاق فکر یهودیان تندرو کشیده بودن.کلا  نابود و تحریف شد بود.درست بیندیش برادرم حتما مطالب سایتمم بخون.((سه امام اول شیعیان وظیفه حفظ دین و تثبیت اسلام ناب محمدی رو داشتند و نه امام بعد وظیفه نشر و بیان و قابل درک کردن اسلام ناب محمدی رو داشتن تا بطور کامل و ناب به آیندگان منتقل شود چون اسلام آخرین دین الاهی است تا آخروزمان))پس وجود دوازده پیشوا برای اسلام به عنوان آخرین دین الاهی واجب است.همونطور که یهودیت و مسیحیت داشتن تازه با اینکه آخرین دینه الاهی نبودن.درست بیندیش برادر من انشالله عاقبت بخیر میشی...

و اینم در آخر بگم برادر من دو امر در دادگاه عدل الاهی محشره کبری برای مسلمین بالاترین حجت و استناد رو دار.اول کتاب خدا و دوم پیامبر درون یعنی عقل.و وجود دوازده پیشوای عادل و بی هوس برای تثبیت دین اسلام که آخرین دین الاهیم بوده بعد پیامبر اسلام بسیار عقلانیست و بشدت عقل تایید میکنه.((همونطور که یهودیت و مسیحیت دوازده پیشبرنده داشتن تازه با اینکه آخرین دینه الاهی نبودن)) اگر اصلا این دوازده پیشوا و پیشبرنده نبودن عدالت و حکمت الاهی زیر سوال میرفت.چون اسلام ناب بعد فوت پیامبر اگر پیشوایه معصوم برای تثبیتش و بیان نکات و تفسیرش نداشت براحتی بمانند یهودیت و مسیحیت اصول و فروعش نابود میشد.و چون دیگ آخرین دینه الاهیم بود.دیگه انسانها تا آخرو زمان چیزی از دین الاهیه حقه تحریف نشده به گوششون نمیرسید.و اونوقت عدالت الاهی زیر سوال میرفت.پس در محشره کبری همین عقلانی بودن و واجب بودن دوازده پیشوای معصوم بعد پیامبر آخرو زمان برات بالاترین حجت و استناده و راحت با همین استدلال و استناد عقلی از اون مرحلیه حسابرسی عبور خواهی کرد.موفق و مؤید باشید

 

 دوازده باری  که واژه امام و ائمه (که هر دو  بمعنای پیشوا هستند) در قرآن بیان شده در این آیات میباشد

عزیزانی توضیحاتی درباری معنی و مفهوم واژه امام در آیه 12سوره یاسین خواسته بودند.عزیزان تو آیه دوازده سوره یاسین امام یعنی مظهر و معیاره روشن کنند لوح آشکار یعنی لوح و مظهری که ار بقیه لوحا سرتر پیشرو و پیشوا و معیار سنجش.هرچی گه جلودار باش و سر باش  و راهنما باش برای همنوع یا همساخته خودش امام یعنی معیاره.یعنی یک کتاب مرجعه مفصل مرجعه کتابای هم موضوع خودش.یا یک رئیس گله گرگا پیشرویه (امام) بقیه گرگای.و مسیرو براشون روشن میکن تا به مسیر اشتباه نرن.یا یک راه مقدم بر راهای دیگس.یعنی همه چیز و همه مخلوقات امام دارن یعنی معیار دارن.ما انسانها هم داریم. کتاب در اینجا یعنی سرلوحه و معیار کتابای دیگ یعنی همون رهبر و مرجع رفرنسه کتابای دیگ. تو دانشکاه استاد بخواد مفهوم یک مطلبی رو از یک کتاب درسی به دانشجوش بفهمونه به کتابای مرجع یعنی همون رهبر و سرلوحه و معیار کتابای دیگ دانشجو رو ارجا مید.انشالله تونسته باشم موضوع رو تفهیم کرده باشم.موفق و موید باشید.


 
 
 
 
 

تا حالا به عدد 12 این طور نگاه کرده بودید؟                                                                                                                                                                   لا اله إلا الله 12 حرف

محمدرسول الله 12 حرف

علی بن ابی طالب 12حرف

أمیر المؤمنین 12 حرف

فاطمة الزهراء 12 حرف

الحسن والحسین 12حرف

الحسن المجتبى  12 حرف

الحسین الشهید  12 حرف

الإمام السجاد  12 حرف

الإمام الباقر  12 حرف

الإمام الصادق  12 حرف

الإمام الکاظم  12 حرف

الإمام الرضاء 12 حرف

الإمام الجواد 12 حرف

الإمام الهادی  12 حرف

الحسن العسکری 12 حرف

القائم المهدی 12 حرف
اگه کیف کردین یه صلوات بفرستين و نشر بدين

 
 
 
 
 
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
Back to content | Back to main menu